MODRAVA, SRNÍ, KVILDA, PRÁŠILY A OKOLÍ

Antýgl - Turnerova chata - Čeňkova pila (7 km)

Nádherná procházka po lesní zpevněné cestě podél řeky Vydry začíná v osadě Antýgl. Nejprve se vydejte podél silnice k soutoku Hamerského potoka a Vydry. Tam se napojte na NS Povydří. Na Turnerovu chatu je to 3,5 km.

Zde se můžete občerstvit (bývá tu ovšem narváno) a pokračovat dalších 3,5 km na Čeňkovu pilu. Zpátky vás doveze autobus. Tato turistická trasa patří mezi nejkrásnější, co v téhle oblasti znám. A nezapomeňte se stavit v Srní, zajít si do Slunečné kavárny na luxusní zákusky a odnést si nejlepší marmelády na světě od Blanky Milfaitové.

Kvilda - Pramen Vltavy - Bučina (15 km)

Dalším nejnavštěvovanějším místem Šumavy je pramen Vltavy. V centru Kvildy se napojíte na modrou turistickou značku, která vás po 6 km dovede až do cíle. Zpět se můžete vrátit stejnou cestou, nebo se od Pramene vydejte do Bučiny. To je ale jen pro odvážné, cesta vede do pořádného kopce.

Z Bučiny jezdí v sezóně autobus. Případně se dá sejít po cyklotrase, podél nouzového nocoviště, z kopce do Kvildy. Celý okruh měří asi 15 km. Ve Kvildě si nezapomeňte zajít do místního pekařství za infocentrem :).

Modrava - Javoří pila - Tříjezerní slať - Modrava (11 km)

Z Modravy - rozcestí se vydejte podél Roklanského potoka po červené turistické trase. Cesta vede zpočátku mírně do kopce. Je asfaltová a pokud svítí sluníčko, pozor, dlouhou dobu tu není stín. U Rybárny odbočte vlevo na Javoří pilu. Tam se napojíte na modrou a pokračujete přes rozcestí Pod Oblíkem až k Tříjezerní slati.

NS stezku Tříjezerní slať doporučuji, je tam krásně a díky chodníčkům přes rašeliniště to kočárek také zvládne. Chce to ale mimo sezonu, bývá tam hodně turistů. Z Tříjezerní slati se opět přes Rybárnu (pozor, je to opravdu hodně z kopce) vrátíte na Modravu. Celá trasa měří 11 km.

Borová Lada - Knížecí Pláně (13 km)

Z Borové Lady se vydejte na 6,5 km dlouhou trasu do zaniklé obce Knížecí Pláně. Pokud je příznivé počasí, lze odtud vidět i Alpy. Trasa mírně stoupá a vede po asfaltové cyklostezce.

Modrava - Březník (14 km)

Z Modravy můžete po modré turistické trase podél Modravského potoka dojít až na Březník. Cesta je asfaltová, pohodlná, mírně stoupá a měří 7 km. Z Březníku je za dobrého počasí krásný výhled na vrchol Luzný. Zpět se lze vrátit po stejné trase (doporučuji), nebo po zelené. To je ale cesta lesní, navíc vede přes Cikánskou slať s chodníčky, takže pro sportovní kočárky a odvážné ano, golfky raději ne.

Podél Vchynicko-Tetovského kanálu (14 km)

Toto unikátní technické dílo láká mnoho turistů. Vchynicko-Tetovský kanál v minulosti sloužil se splavování dřeva. Vstupní branou na NS je opravený, 72 metrů dlouhý dřevěný hradlový most nazývaný Rechle. Najdete ho 2 km od Modravy směrem na Antýgl. Tam zaparkujte. Čeká na sás zpevněná, zeleně značená 14 km trasa, která vede přes Antýgl a Rokytu až do blízkosti Srní.

Prášily - pod Prášilské jezero (6 km)

Prášilské jezero je krásné, ale s kočárkem se přímo až k němu nedostanete. Cesta začíná v Prášilech /nebo můžete vyrazit až ze Slunečné/ po žluté asfaltové cyklostezce. Na rozcestí Slunečná se napojuje na zelenou. Po té dojdete až k Liščím dírám a od nich vpravo, po červené směrem k jezeru.

Trasa celou dobu stoupá a pro kočárky končí cca 200 metrů od jezera. Pak, pokud chcete jezero vidět, doporučuji se vystřídat, nebo dítko přendat do šátku či nosítka. Ale opatrně, cesta je hodně divoká, samý kořen a kámen. Zpátky musíte stejnou trasou. Celková délka z Prášil je asi 6 km, ze Slunečné o dva km méně.

Prášily (Slunečná) - Poledník (15 km)

Rozhledna Poledník je celkově velice špatně dostupná, protože se nachází v oblasti Klidového území. Trasa je shodná s cestou na Prášilské jezero. Až u Liščích děr neodbočíte vpravo k jezeru, ale budete po červené asfaltové cyklostezce pokračovat až k rozhledně. Čeká vás 9 km (ze Slunečné 7 km) dlouhého táhlého kopce. Odměnou vám pak z věže Poledníku bude prý nejhezčí šumavský rozhled.