PEC POD SNĚŽKOU, MALÁ ÚPA

Pec pod Sněžkou - Obří důl a zpět (6 km)

Jedna z oficiálních vozíčkářských tras vás zavede do Obřího dolu. Kdo vystoupal na Sněžku více cestami tvrdí, že právě Obřím dolem je cesta sice náročná, ale nejkrásnější. S kočárkem se bohužel dostanete jen kousek, ale i to se počítá. Zapotíte se tak jako tak, na 3 kilometrech vás čeká převýšení 280 metrů.

Zaparkujte vůz v Peci u Relaxparku, na placeném parkovišti. Dejte se po asfaltové cestě k lanovce. Davy vás povedou :) Od lanovky pokračujte dál po modré, směr Obří důl. Až ke kapličce je cesta bez potíží sjízdná. Pak záleží na vás a na tom, jaký máte kočárek. Některé úseky ale nejsou sjízdné (a ani přenositelné) vůbec.

Pec p. Sněžkou - Růžohorky - Portášky - Velká Úpa (11 km)

Krásný a pohodový okruh, převážně z kopce začnete na parkovišti v Peci, u Relaxparku. Dojděte k lanovce a tou vyjeďte na mezistanici Růžohorky. Lanovka kočárky převáží bez problémů. Z Růžohorek sejděte po žluté (asfaltka) až k Portáškám. Cestou je opravdu na co koukat, okolní krajina je překrásná.

Na Portáškách si můžete odpočinout a dát si něco dobrého. Pak pokračujte stále po žluté k rozcestí Janovy Boudy. Tam změňte směr a dejte se po cyklotrase K22A (souběžně jde modrá) doprava. Modrá po pár metrech uhýbá, vy stále jděte po cyklotrase až do Velké Úpy. U Boudy Na cestě se k vám modrá opět připojí.

Z Velké Úpy pak pokračujte dál po modré až do Pece pod Sněžkou. Cestou prochází i stezka Krakonošova zpovědnice (viz níže.) Celý okruh měří 11 km.

Pec pod Sněžkou  - Velká Úpa (5,5 km)

Pohodová procházka určená především rodinám s dětmi (bezpečná i pro odrážedla, tříkolky apod) vede stezkou Krakonošova zpovědnice. Vznikla v roce 2014 a kopíruje Starou cestou z Pece do Velké Úpy. Na jejím konci, u bývalé kapličky, najdou děti Krakonošovu zpovědnici, které mohou svěřit všechna svá přání.

V průběhu trasy čeká na děti 8 zábavných zastávek - žabí bludiště, piškvorky, lodě, hra vezmi šišku a sestřel zajíce a další. Pokud máte tedy k dítku v kočárku ještě starší robátko, je možné, že cesta vám bude trvat celý den, děti se na ní dobře baví.

Auto nechte v Peci na parkovišti u autobusové zastávky, nebo u Relax parku. Dejte se po modré značce směr Velká Úpa. Cesta vede nad současnou hlavní silnicí a nad řekou, příjemnou krajinou. Až dojdete k rozcestí Javoří Mlýn, přejděte silnici a pokračujte podél hlavní dál, až k dětskému hřišti. To se nachází jen kousek za sedačkovou lanovkou směr Portášky. Zpátky se vraťte stejnou cestou, nebo v Úpě počkejte na autobus.

Pomezní boudy - kostel sv. Petra a Pavla a zpět (5 km)

Oficiální trasa pro vozíčkáře, ovšem poměrně náročná - ne terénem, ale převýšením, které je na 2,5 km 140 metrů. S kočárkem se tedy zapotíte. Povrch je asfaltový. Čekají na vás krásné výhledy na Sněžku a Renerovy boudy.

Auto nechte na parkovišti u hraničního přechodu a po červené (souběžně jde Pohádková NS) se vydejte směr kostel sv. Petra a Pavla. U restaurace Moravanka se připravte na pořádný sešup dolů. Dojděte ke kostelu, kde si můžete odpočinout.

Zpátky si vyšlápněte znovu kopec k Moravance, u ní zahněte doleva na asfaltku. Po cca 200 metrech se k vám připojí žlutá značka a po ní se vrátíte zpátky na Pomezní Boudy.

Pomezní Boudy - Jelenka a zpět (7 km)

Jedna z tras, kterou se lze (bez kočárku!) dostat na Sněžku. Pokud máte k dispozici ergnomické nosítko, šátek, popřípadě krosnu, můžete na Jelence nechat kočárek uschovaný a vyšlápnout na naši nejvyšší horu.

Zaparkujte na Pomezních Boudách u Infocentra a po asfaltové silnici začněte stoupat k Jelence. Brzy se k vám připojí i žlutá turistická značka. Celou cestu půjdete hodně do kopce, však Jelenka leží ve výšce 1260 metrů nad mořem. Za sportovní výkon budete odměněni krásnými výhledy, výbornou limonádou a palačinkami. Zpátky se vraťte stejnou trasou. Na Jelenku je to cca 3,5 km.

Pokud budete chtít zamířit na Sněžku, máte dvě možnosti. Buď po červené cestou česko-polského přátelství, nebo po zelené, traverzem po Obřím hřebeni. S dětmi na zádech či maličkými chodci zvolte určitě cestu česko-polského přátelství. Je schůdnější a také o 1,5 km kratší. Traverz je dost často velice špatně schůdný, stačí déšt a trasa se mění v jedno velké bahno kombinované s klečím a kameny.

Pomezní Boudy - Eliščino Údolí - Pomezní boudy (9 km)

Auto nechte na parkovišti u Infocentra a vyražte po asfaltové cyklotrase K24. Po cca 2 km dojdete k malé regulační přehradě. Je tu odpočívadlo, a je tu také zastávka Pohádkové NS, která vede zčásti i na této trase. Děti si tu mohou přečíst pohádku (která čeká na každém z jejích 10 zastaveních) a pobavit se. K dalšímu pohádkovému zastavení opustíte asfaltku a čeká vás asi půl kilometru do kopce po kamenité cestě. Dojdete na rozcestí U Kostela.

Tady máte dvě možnosti. Buď se vrátit po asfaltové cyklotrase (červená TZ) kolem chaty Moravanka zpět, nebo zajít ještě na pohádkový okruh kolem Kraví hory. Na starší děti tam čekají dvě pohádková zastavení - Jak se Krakonoš skamarádil s lidmi a Jak se čertík stal peciválkem. Vy si mezitím můžete užít výhledů na panorama Krkonoš.

Okruh ukončíte opět na rozcestí U Kostela a pak se po již zmiňované asfaltové cyklotrase vrátíte k Pomezním Boudám.