OKOLÍM VELKÉ DEŠTNÉ

Šerlich - Velká Deštná (7 km)

Nejvyšší vrchol Orlických Hor - Velká Deštná (1115 m) - je přístupný i s kočárkem. A to hned několika cestami. První z nich vede po hlavní horské hřebenovce. Čekají na vás tedy překrásné výhledy do okolní krajiny, a přitom ne příliš náročná stoupání. Samozřejmostí je ale pořádný terénní kočárek.

Auto zanechte na parkovišti na Šerlichu (sedle) a rovnou se napojte na červenou magistrálu. Na vrchol Deštné jsou to asi 3,5 km. Cesta je pro kočárek bezproblémová, jen se zapotíte. Ale okolní výhledy stojí za to. V sezóně je kousek pod vrcholem otevřeno občerstvení Horské služby. Zpět se vracíme stejnou cestou. Celá trasa měří 7 km.

Luisino Údolí - Velká Deštná (9 km)

Druhou možností, jak se dostat na nejvyšší horu Orlických hor, je z Luisina Údolí. Celá tato trasa je asfaltová, takže i ne úplně terénní kočárky to zvládnou. Počítat musíte samozřejmě s pořádným stoupáním.

Auto zanechte na parkovišti u hájovny. Začněte mírně stoupat po modré turistické značce. Minete rozcestí Pod Velkou Deštnou a stále po modré pokračujte až na křižovatku Pod Jelenkou. Tady už se napojíte zase na červenou hlavní hřebenovku a po ní vystoupáte až na vrchol.

Zpátky se vrátíte stejnou cestou. Celý výlet měří 9 km.

Šerlich - Vrchmezí (9 km)

Ze Šerlichu po červené hřebenovce můžete s kočárkem vyrazit i na opačnou stranu, na Vrchmezí. Cesta vede přes Přírodní rezervaci Bukačku a až na Polomské sedlo je souběžná s NS Okolím Deštného. Od Polomského sedla stále pokračujte po červené, přes Polomský kopec až na Vrchmezí. Zpátky se vracíte stejnou trasou. Celková délka je cca 9 km´.

Masarykova chata - Šerlišský Mlýn (7,5 km)

Vůz opět zanechte na parkovišti v Šerlišském sedle a vydejte se po červené stejnou cestou, jako na Vrchmezí. Dojděte až na Polomské sedlo, kde se napojte na zelenou, a hned na dalším rozcestí odbočte vlevo, na asfaltovou cyklostezku. Ta vás dovede až k Šerlišskému Mlýnu. Tam můžete posedět a občerstvit se. Po odpočinku pokračujte po cyklostezce dál, až k výchozímu bodu, na Šerlišské sedlo. Celý okruh měří 7,5 km.