VELKÝ JAVORNÍK, ONDŘEJNÍK

Veřovice - Velký Javorník (5,5 km)

Na Velký Javorník se lze s kočárkem dostat několika trasami. Ta nejpohodlnější začíná ve Veřovicích. Cesta je asfaltová. Auto nechte na parkovišti u hřiště a po žluté značce se vydejte do Padolí. Za rozcestím se cesty dělí, sejděte ze žluté a držte se stále asfaltky. Cesta začíná už výrazně stoupat.

Dojdete na rozcestí U Pramene Jičínky. Odtud půjdete kousek po červené a pak odbočíte vlevo, pořád po asfaltce. Ta vás dovede až na vrchol Velkého Javorníku. Pokochat se pohledem do kraje můžete z rozhledny, která tu byla otevřena v roce 2013. Trasa v jednom směru měří necelých 6 km.

Frýdlant nad Ostravicí - Ondřejník (7 km)

Na beskydský vrchol Ondřejník vás z Frýdlantu čeká příjemná, nenáročná procházka. Zaparkovat můžete třeba u infocentra. Nejprve se držte modré turistické trasy, za sídlem horské služby pak pokračujte po dál po asfaltce. Tou dojdete až na vrchol. Cesta ze středu města měří necelých 7 km. Na Ondřejník je možné vyjet i autem.