ZADOV, CHURÁŇOV, STACHY, BOUBÍN

Z Javorníku na Klostermannovu rozhlednu (2 km)

Auto nechejte v obci Javorník a vyjděte po modré turistické značce. Po 200 metrech dojdete na rozcestí. Pokračujeme po asfaltové cestě až k vyhlídce. Počítejte s tím, že je to s kočárkem náročné, překonáváte asi 100 metrové převýšení. Trasa tam i zpět měří asi 2 km. Rozhledna je otevřena za dobrého počasí, o přesné otevírací době se informuje na www.javornik.cz

NS Churáňov (6,5 km)

S terénním kočárkem projedete i okružní NS Churáňov. Začíná v Zadově, nedaleko Areálu U Horejšů. Na 6,5 km vás čeká celkem 10 zastávek s informačními panely. Půjdete po lesních a lučních vozových cestách i po asfaltce. A co uvidíte? Například Churáňovskou studánku, Klostermannovu skálu nebo romantická zákoutí tvořená říčkou Losenicí.

Nové Hutě - Churáňov a zpět (10 km)

Nenáročný celodenní výlet, který lze zvládnout s jakýmkoli typem kočárku. V Churáňově můžete zajít k bývalému skokanskému můstku (kde je dnes i rozhledna) nebo k vystoupat k meteostanici.

Celá trasa vede po asfaltce, avšak příjemnou krajinou. Začínáte na parkovišti u sjezdovek v Nových Hutích. Dojděte ke kostelu, kde se napojíte na cyklostezku a přes rozcestí Pláně stále pokračujte dál. Pokud budete chtít navštívit skokanský můstek, za tímto rozcestím odbočte vpravo, a po zpevněné silnici je to asi kilometr. Jinak pokračujte po cyklotrase až na kraj Zadova, na rozcestí V Polci. Tam se připojí žlutá a zelená turistická trasa. Po nich dojdete až na rozcestí Churáňov.

Zde změníte značku za modrou, která vás dovede k Churáňovským chalupám. A pokud vás nadcházející stoupání neodradí (asi 200 m), můžete vyrazit k meteorologické stanici.

Zpět do Nových Hutí se vracíme stejnou cestou. Celá trasa měří 10 km.

Boubínská stezka (4 km)

Ani Boubínský prales není rodičům s nechodícími dětmi zapovězen. Pralesem vede okružní NS dlouhá 4 km. Terénní kočárek nutností a fyzická kondice též, stezka je hodně náročná stoupáním i terénem. Pro výlety s kočárkem se doporučuje prvních 5 zastávek.

Výchozím místem je parkoviště u osady Kaplice. Pěšky se vydejte podél Kaplického potoka k Boubínskému jezírku. Sem se dostanete i s méně of roadovými kočárky. Budete míjet Informační centrum Idina Pila, kde vám dají podrobné informace o tom, jak to na stezce aktuálně vypadá. Od IC je to k jezírku maličko přes 1 km. Jsou tu lavičky a zároveň je to první zastávka Naučné stezky. Dále pokračujete po zelenobílém značení, až kam vám síly a možnosti kočárku dovolí.